Właśnie rusza kampania społeczna poświęcona stygmatyzacji i autostygmatyzacji osób w kryzysie psychicznym. Autorzy projektu jako cel określili zdefiniowanie pojęcia stygmatyzacji oraz zaprezentowanie właściwej postawy wobec tego zjawiska. Postawy wspierania, a nie osądzania. Uświadomienia, że osoby z zaburzeniami to zwykli ludzie, tacy sami jak my, które należy wysłuchać i zrozumieć. Z drugiej strony, twórcy kampanii nie chcą piętnować tych, którym zdarzyło się stygmatyzować osoby z problemami zdrowia psychicznego. Chcą pokazać jak pomagać, wspierać i doradzać.
Strona „Zobacz człowieka” będzie się stopniowo zapełniać ciekawymi treściami przygotowanymi we współpracy z ekspertami zdrowia psychicznego wskazanymi przez fundację eFkropka. Będą to artykuły oraz krótkie filmiki edukacyjne. Cześć tych filmów zostanie przygotowana z udziałem znanych osób i influencerów, którzy dołączyli do kampanii, by podzielić się swoim doświadczeniem. W szczerych i intymnych rozmowach opowiedzą, co czuje osoba stygmatyzowana, co można i należy zrobić, aby stygmatyzację zatrzymać. W ten sposób głos otrzymają najwięksi eksperci – osoby dotknięte stygmatyzacją.
Kampania „Zobacz człowieka” obejmuje również platformę szkoleniową – https://zobaczczlowieka.pl/platforma-szkoleniowa/, na której pojawią się informacje o szkoleniach przygotowanych z myślą o opiekunach osób doświadczających kryzysu psychicznego – pielęgniarkach i pielęgniarzach, nauczycielach i wychowawcach, osobach duchownych.
Kampania społeczna finansowana ze środków Ministra Zdrowia. Ambasadorami kampanii są Julia Wróblewska, Sebastian Karpiel-Bułecka, Sylwia Lipka i Marta Dyks.
zobaczczlowieka.pl/EZRA